CHABOUKIE

Chaboukie är en valack Född: 2004 i Hoofddorp, Holland.
Han har okänd härstammning och är registrerad som holländsk ridponny i holland.
Vi importerade honom till Sverige i Oktober 2007. Vi hade bara sett honom på några bilder när vi bestämde oss. Han var då 3 år och precis inriden. Direkt så fick han vila en månad då han åkt långt i en hästlastbil samt bara var 3 år. Allt var nytt, nytt land, nytt folk, nytt ställe, nya hästar, ny miljö.


Salubilderna från Holland, vilken storhoppande skönhet ? :D


Sedan började vi rida honom lite smått, jag red han och på dag 2 så drog han iväg och jag flög av. Sen dess red jag honom inte på längelänge, det är mamma som har ridit till honom från slutet av 2007 tills i mars 2009. Då blev jag förlång för min C-Ponny och skulle då få ta över Chaboukie. Innan dess hade jag ridit honom några gånger & fått en flygresa till som fortfarande finns kvar i mig men som är mycketmycket bättre.


Första ridturen i Sverige.

På våren 2009 så började jag tävla honom och det har gått kanonbra. Det roligaste av allt är nog nästan alla kommentarer jag fått om honom, att han är jättesnygg, att han är en SM-Ponny, att han hoppar jättefint, att han kan gå hela vägen samt att han är en internationell ponny. Sånt värmer så sjukt mycket och det går inte att beskriva hur glad man blir när man får höra sånna ord.



Från perioden Maj - November 2009 har han gått unghästklasser upp till LB felfritt. Har startat en LB 2009 då jag nollade.
Målet 2010 är att kvala MSV B (120) och att nolla en sån. Kanske höga ambitioner men man ska ju alltid sträva någonstans. Huvudsaken är att han tycker det är kul att hoppa & tävla. Samt att han blir stadig i sina klasser innan jag går upp ännu högre. Han är fortfarande ung & har många år kvar på tävlingsbanorna & vill man att han ska hålla så ska man inte köra upp dom för tidigt. Men jag ser fram emot 2010 något så sjukt mycket & hoppas det ska bli det bästa tävlingsåret på länge. <3


Chaboukie i sig är en känslig inte alltför lättriden ponny. Han är väldigt charmig & social. Han är lite speciell med, han sköljer sin mathink i vattenhinker, drog engång in en pressening i hagen, leker med sina mathinkar i munnen, knyter upp knutar, har krattat sin box med en kratta, snor spön, mössor & ja allt möjligt. En helt underbar ponny som alltid gör sitt bästa & är otroligt sammarbetsvillig och gillar att arbeta & vara duktig.









Kommentarer
Postat av: Johanna Torudd

det kommer gå bäst för er detta året ! :D <3

2010-01-01 @ 20:46:43
URL: http://johannatorudd.blogg.se/
Postat av: tilde

Vad köpte ni han för?

Superfiin! :D

2010-01-17 @ 16:22:26
URL: http://tiildebergman.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0