CHABOUKIE - 5 APRIL *

Styker ett streck över denna tävlingsdagen, analyserar & går vidare. Jag red så sjukt dåligt så det finns inte ord för det, men Chaboukie ställde upp jättefint. I första fick jag ett stopp, han kollade på några som hängde ner över ridhusväggen precis vid hindret typ :S men det finns även en del hos mig som "hjälpte" till att få stoppet.
Andra, utesluten. Han började backa på kortsidan, där var det en jättetajt sväng upp på 5:an, han kom över hindret men på trippeln efter tog det stopp. Samma som i förra klassen.

Jag har insett fina "fel" och brister, ska nu träna som sa*an på det :D :D Är jättetaggad igen redan vilket känns bra ;] Jag ska visa att jag kan rida någorlunda bra iaf, men idag var det för jävligt  ;]
Jag hade alldeles fördåligt tryck i galoppen samt för hög hand i båda klasserna som ni ser på filmen sen ;]

Bilder kommer imån eller något, en film kommer kanske sen.. ska kolla igenom dom först ;]

Kommentarer
Postat av: pernilla

samma sak hände när jag och min ponny hoppade första regionala tillsammans, det e stor skillnad från lokal och sen första avd A också och det blir lätt att man rider sämre då ju ;) Men du e grymt duktig och har sjukt fin ponny så kämpa på :DD

2010-04-05 @ 16:26:04
Postat av: Alina

sånt händer , specc när man rider unghäst då man inte vet hur dom reagerar :)

2010-04-05 @ 16:37:41
URL: http://alinich.blogg.se/
Postat av: Klara

Var detta idag eller den 5 MArs? Men det var tråkigt att det inte gick bättre.

2010-04-05 @ 17:53:41
URL: http://klarahjorth.blogg.se/
Postat av: alexandra

vilken bra inställning du har!! :D trots att de inte gick så bra, är så roligt att höra att ryttaren tar på sig fel och tänker att detta ska vi tränna på istället för att slå sin stackars ponny som inte förstår vad den har gjort för fel :(

2010-04-05 @ 19:42:02
Postat av: Lisa

Var inte för hård mot dig själv bara, det kan ju inte alltid gå bra liksom! :)

Men vad skönt att du vet vad det är som gick fel, då är det mycket lättare att jobba med det ju!

2010-04-06 @ 10:03:05



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0