HÄST NYTT ^^ XD



Igår började vi rida Chaboukie igen efter några veckors vintervila. Så han är igång så man kan träna om cirka 1 månad. Sen börjar tävlingarna i Februari eller något sånt skulle jag gissa på. Det var mamma som fick rida honom & han var pigg. Kunde inte skritta och hoppade iväg i lite galopp ibland, men han blir snart "normal" bara han får gå i några dagar till. Det ska bli jättekul att rida honom sedan & se om jag känner någon skillnad på honom nu när han har vilat. Om allt han lärt sig under hela sommaren & hösten satt sig i skallen på honom ordentligt :D Puss på busponnin ;D



Igår red jag Mon Amie, barbacka. Paddocken är sladdad så det är snövallar på kanterna nu som Mon Amie skuttade fram och tillbaka över -__- Sen så bockade hon & stod på bakbenen & försökte komma undan på alla de möjliga sätt. Men jag satte henne på plats & hon fick verkligen jobba ordentligt sen, i värsta dressyrformen. Så ska trimma henne nu några dagar i streck :D Jätteskoj! Hon var som en känguru igår, verkligen! Ha-Ha, dock så kändes inte bockningarna så mycket, det kändes mest som hon flög fram.
Det är ju några som provridit henne också, dom ska provrida en till häst efter nyår & sen ska dom bestämma sig. Men hon är fortfarande tillgänglig om någon annan är intresserad. ;)



Edvin har vilat i 5 dagar för det har varit så halt, så han var ganska pigg igår. Fick gå med honom och sen hoppas upp & börja galoppera direkt med massa bakutsparkar & något bocksprång ibland. Aja, efter typ 10 galoppvarv i varje varv så kunde han skritta. Så jag skrittade lite sen travade jag lite, sen galopperade jag lite & försökte få honom att jobba i form, sen travade jag lite till & sen skrittade jag i ca 10 minuter. Han behöver verkligen gå varje dag om han inte ska vara jättepigg dagen efter, sen är han ju mycket piggare nu när det är vinter också.
Skulle ju hoppas honom på Ridklubben Udden för ett tag sen, det tar bara 15 min dit ungefär, men det var så halt så vi kom aldrig iväg. Så vi hoppas vi kommer iväg på klubbhoppningen i Januari istället (: ! <3

Nu fick ni lite info om hur det ligger till (;

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen! Vinn en ridhjälm

fina pållar!

2009-12-27 @ 17:26:55
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej hej :D varför har chaboukie (rättstavat?) vilat? lite nyfiken bara ^^ :D

2009-12-27 @ 19:03:13
Postat av: Sussi

Hejhej :) Hur hög är Mon Amie? Kan du berätta lite om henne ?

Hon är så himla söt, skulle bra gärna vela ha henne :D

2010-01-05 @ 19:17:26
URL: http://sussiiis.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0