HOPP-TIPS

när jag inte hopptränar eller hopptävlar så brukar jag ändå skutta lite med Chaboukie. Då bygger jag inte upp massa hinder på högre höjder. Det är inte höjderna som är problemet, dom vet jag mycket väl att han klarar av. Det är vägarna emellan som man alltid kan förbättra samt sprången. Så när jag själv hoppar hemma eller åker iväg till ridhus så
- Hoppar jag studs, detta stärker hästens bakdel och är nyttig gymnastikhoppning för hästen
- Travhoppning, också bra för hästens bakdel. Den måste ju ha starka bakben för att orka hoppa upp sig på högre höjder senare ;)
- Hoppa på Volt, jag jobbar på att ha en jämn rytm då det är lika långt mellan hinderna samt att han verkligen ska följa med mig runt på volten ordentligt och inte bryta ut någonstans. :)

lite tips på saker ni kan göra om ni inte kommer på något annat ;D



Kommentarer
Postat av: Liza

Vad bra!

Älskar tips på övningar :D

2010-02-24 @ 22:03:38
Postat av: sanne

Tack så jätte mkt!!

2010-02-25 @ 11:43:12
URL: http://chavau.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0