TANKESTÄLLARE ?

Kom att tänka på det idag när jag var påväg till träningen med Chaboukie.
Jag har märkt en otrolig skillnad på honom från förra året till nu. Då menar jag inte bara utvecklingsmässigt utan även hur han har blivit mycket vuxnare och tryggare i sig själv och att han har mognat i skallen :P Jag menar innan var han rädd för allt, både på saker som existerade men framför allt på saker som inte existerade eller små skillnader.
Det räckte att vi flyttade ett hinder på ridbanan på kvällen och på morgonen efter när han skulle gå ut så ställde han sig och började kolla på det. Men innan så har han reagerat på ljud och liknande men även detta har blivit mycket bättre. Det jag framför allt kom att tänka på var en kommentar som jag fick i början av detta året när jag hade skrivit om mina mål med Chaboukie. Det stod något i stil med att vi aldrig kommer kunna hoppa SM för han är så himla tittig o.s.v.

Men lixom hallå ? Vi snackar om en 5-åring ( han var det på den videon hon kommenterade ) som inte har tävlat mer än i några månader och innan dess gått runt på samma stallplan / ridbana i ett och ett halvt år i stort sett. Det hände ju att vi var iväg men inte regelbundet. Vissa hästar är tittigare än andra men samtidigt som Chaboukie ibland är lite tittig så är han även väldigt nyfiken och vill i slutändan ändå checka vad det är som är så himla spännande.

Hästar är flockdjur och flyr vid minsta lilla fara. Detta kommer vi aldrig kunna ta ifrån dem även om vi tämjer dom mer och mer. Det är väl självklart han kan reagera på saker och ta till flykt men för det så betyder det väl inte att hans framtid inte ser ljus ut ?
Kom bara att tänka på detta idag och kom på massa saker jag kunde skriva.

Chaboukie är i nuläget 6 år. Utomhussäsongen startar om cirka en månad och mitt mål är att rida SM om 2 år på honom. I dagsläget så märker jag en otrolig skillnad på honom och hur han mognat, det är inget ni kan se på filmer m.m utan det är känslan av att sitta på en stabilare häst som inte går och spänner sig m.m.



Kommentarer
Postat av: Anonym

var har du köptdina gröna benskydd:D

2010-03-24 @ 22:48:28
Postat av: Lisa

bra skrivet!

vad kul! lycka till med målen

2010-03-25 @ 09:09:06
Postat av: loka

hej. jag vet at vi inte känner varandra men jag letar efter sådana ridbyxor och tänkte fråga var du hade köpt dem!

2010-04-29 @ 15:08:38
Postat av: Anonym

hej. jag vet at vi inte känner varandra men jag letar efter sådana ridbyxor och tänkte fråga var du hade köpt dem!

2010-04-29 @ 15:09:01



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0