SVAR TILL FRÅGESTUNDEN


1. Hur mycket kostare dina pannband ?
Svar: Säljer inga pannband än men kanske ska börja göra ?
om någon är intresserad såklart ;D
2. Varför ändrar du inte bakrunden till orange eller vit så den passar?
Svar: det skiftar beroende på vilken webbläsare du använder, jag har använt
google chrome så den ser normal ut där. använd den för bästa resultat ;D
3. Kan inte du lägga ut lite bilder på stallet, deras boxar,
hur det ser ut där du har alla saker?
Eller kanske visa en bild på alla dina schabrak, haha!
Verkar ju vara ett par stycken.. ;)
Svar: Vill inte lägga ut bilder på stallet då vi står inackoderade hos några
en liten bit från vårt hus.
Jag kan visa bilder på mina tävlingsgrejjer någongång, har tänkt på det men
har aldrig alla saker på samma ställe xd jag har väl runt 27 schabrak eller
något...
4. Du gillar ju att matcha, varför använder du inte en brun magplatta då ? ;D
Svar: haha det kan man undra, har bara inte blivit av att vi köpt en, vi ska
det men hela tiden kommer det nya saker vi måste prioritera högre så en magplatta
får vänta ett tag till ;D
5. Har ni eget stall eller hyr ni platser? :) Finns det paddock/ridhus?
Svar: Vi hade eget stall fram tills November som vi hyrde helt själva
sen flyttade vi hästarna så nu står vi inackoderade 2 km hemifrån.
Där finns det för tillfället en ridbana (:
6. Känns det inte tråkigt att bara ha unghästar att rida? (förutom din b-ponny)
Svar: Nej, jag har lärt mig otroligt mycket genom att rida unghäst men visst
kan det vara kul att ha en äldre som man kan tävla AVD A på. Men jag skulle
aldrig byta bort Chaboukie! (:
7. Hur länge har du ridit? :
Svar: Sen den 17 Augusti 2002
8. Vart ifrån köpte du ditt scapa schabrak+huva, och hur mycket kostade det?
Svar: Jag köpte det begangat på hastnet för 200 eller 300 kronor (:
9. vad har du för kamera & Objektiv ?
Svar: Jag har en Nikon D60 med 18-55 objektvi, men använder ett sigma 70-300
när jag fotar i rörelse, t.ex ridning.
10. Vad andvänder du för benskydd på dina hästar?
Svar: På Chaboukie har jag alltid skydd & boots på alla benen.
Edvin har framskydd på sommaren men nu har vi broddar och då har han boots
& benskydd på alla benen han också. Sen går båda lindade i hagen med boots
nu på vintern för dom har broddar i.
11. Vad har du för sadel?
Svar: en Appaloosa Golden Star (Prestige)
12. Hur mycket mat får hästarna om dagen?
Svar: Beror på årstid & hur mycket dom går.
13. Hur mycket träning/hur ser träningarna ut varje vecka?
Svar: Jag tränar Edvin & Chaboukie varannan vecka för olika tränare.
Ena veckan Edvin för en tränare & nästa Chaboukie för en. Det blir lagom
att träna varannan vecka då man tävlar också. På Chaboukieträningarna är vi 2
i varje grupp & på Edvinträningarna är vi 4-5 i varje grupp (:
14. Står dina hästar på torv,spån elr halm?
Vilket föredrar du & varför?
Svar: Nu står dom på torv för det använder resten i stallet, innan hade vi spån
Chaboukie blir ju helt klart renare i spån eftersom torv fastnar överallt
och är smutsigare. Halm har vi aldrig använt och kommer nog inte göra heller.
Jag gillar både spån & torv.
15. vad har dina hästar för täcken?
och vad tycker du om täcken?
Svar: Edvin går med flera lager av täcken nu, fleecetäcke, termotäcke & regntäcke.
Chaboukie har ett tjockt vintertäcke med hals, fast vi har tagit bort halsen
för den skavde av hela manen xd
Mon Amie går med fleece, vintertäcke & fodrat regntäcke tror jag? För hon går
ute dygnet runt.
Jag tkr att man ska ha så många täcken så hästarna inte fryser, bättre att dom är lite varma isf.
16. Hur hög är din ponny?
Svar: Han var 145 för 2 år sedan men ska snart mätas om
17. Har du några syskon
Svar: ja, 2 bröder
18. Vilken stad bor du i?
Svar: Bor på landet någonstans i Småland ;D
1. Hur mycket kostare dina pannband ?

Svar: Säljer inga pannband än men kanske ska börja göra ?
om någon är intresserad såklart ;D

2. Varför ändrar du inte bakrunden till orange eller vit så den passar?

Svar: det skiftar beroende på vilken webbläsare du använder, jag har använt
google chrome så den ser normal ut där. använd den för bästa resultat ;D

3. Kan inte du lägga ut lite bilder på stallet, deras boxar,
hur det ser ut där du har alla saker?
Eller kanske visa en bild på alla dina schabrak, haha!
Verkar ju vara ett par stycken.. ;)

Svar: Vill inte lägga ut bilder på stallet då vi står inackoderade hos några
en liten bit från vårt hus.
Jag kan visa bilder på mina tävlingsgrejjer någongång, har tänkt på det men
har aldrig alla saker på samma ställe xd jag har väl runt 27 schabrak eller
något...

4. Du gillar ju att matcha, varför använder du inte en brun magplatta då ? ;D

Svar: haha det kan man undra, har bara inte blivit av att vi köpt en, vi ska
det men hela tiden kommer det nya saker vi måste prioritera högre så en magplatta
får vänta ett tag till ;D

5. Har ni eget stall eller hyr ni platser? :) Finns det paddock/ridhus?

Svar: Vi hade eget stall fram tills November som vi hyrde helt själva
sen flyttade vi hästarna så nu står vi inackoderade 2 km hemifrån.
Där finns det för tillfället en ridbana (:

6. Känns det inte tråkigt att bara ha unghästar att rida? (förutom din b-ponny)

Svar: Nej, jag har lärt mig otroligt mycket genom att rida unghäst men visst
kan det vara kul att ha en äldre som man kan tävla AVD A på. Men jag skulle
aldrig byta bort Chaboukie! (:

7. Hur länge har du ridit? :

Svar: Sen den 17 Augusti 2002

8. Vart ifrån köpte du ditt scapa schabrak+huva, och hur mycket kostade det?

Svar: Jag köpte det begangat på hastnet för 200 eller 300 kronor (:

9. vad har du för kamera & Objektiv ?

Svar: Jag har en Nikon D60 med 18-55 objektvi, men använder ett sigma 70-300
när jag fotar i rörelse, t.ex ridning.

10. Vad andvänder du för benskydd på dina hästar?

Svar: På Chaboukie har jag alltid skydd & boots på alla benen.
Edvin har framskydd på sommaren men nu har vi broddar och då har han boots
& benskydd på alla benen han också. Sen går båda lindade i hagen med boots
nu på vintern för dom har broddar i.

11. Vad har du för sadel?

Svar: en Appaloosa Golden Star (Prestige)

12. Hur mycket mat får hästarna om dagen?

Svar: Beror på årstid & hur mycket dom går.

13. Hur mycket träning/hur ser träningarna ut varje vecka?

Svar: Jag tränar Edvin & Chaboukie varannan vecka för olika tränare.
Ena veckan Edvin för en tränare & nästa Chaboukie för en. Det blir lagom
att träna varannan vecka då man tävlar också. På Chaboukieträningarna är vi 2
i varje grupp & på Edvinträningarna är vi 4-5 i varje grupp (:

14. Står dina hästar på torv,spån elr halm?
Vilket föredrar du & varför?

Svar: Nu står dom på torv för det använder resten i stallet, innan hade vi spån
Chaboukie blir ju helt klart renare i spån eftersom torv fastnar överallt
och är smutsigare. Halm har vi aldrig använt och kommer nog inte göra heller.
Jag gillar både spån & torv.

15. vad har dina hästar för täcken?
och vad tycker du om täcken?

Svar: Edvin går med flera lager av täcken nu, fleecetäcke, termotäcke & regntäcke.
Chaboukie har ett tjockt vintertäcke med hals, fast vi har tagit bort halsen
för den skavde av hela manen xd
Mon Amie går med fleece, vintertäcke & fodrat regntäcke tror jag? För hon går
ute dygnet runt.
Jag tkr att man ska ha så många täcken så hästarna inte fryser, bättre att dom är lite varma isf.

16. Hur hög är din ponny?

Svar: Han var 145 för 2 år sedan men ska snart mätas om

17. Har du några syskon

Svar: ja, 2 bröder

18. Vilken stad bor du i?

Svar: Bor på landet någonstans i Småland ;D

Kommentarer
Postat av: Alice

En liten försenad fråga , men skulle inte du kunna göra sådana snygga designer till alla bloggare ? ^^

2010-01-10 @ 18:52:18
URL: http://wildponny.blogg.se/
Postat av: Miia

Vart skriver du på dina bilder??

2010-01-11 @ 11:10:51



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0