SVAR PÅ FRÅGESTUND

Vart köpte du din Ponny?
Svar: Från ett försäljningsstall i Holland.

Vartifrån brukar du köpa din ridutrustning?
Svar: Har från flera olika ställen. Men på senaste tiden så har jag börjat beställa utomlands där priserna och sortimenten är bättre.

Tänker du gå över till Stor Häst när du är för gammal för ponny?
Svar: Ja

Nämn dina Favoritmärken på ryttarkläder:
John Whitaker (ofc!<33) Scapa Sports samt Kingsland
har väl inte så mycket från Kingsland och många saker tycker jag är tråkiga men vissa saker skulle jag kunna tänka mig. Scapa har även dom en hel del fin ryttarutrustning.

Välj 3 fina hjälmar:
GPA Speed Air
John Whitaker (den jag har i plast, men den i sammet är oxå fin)
GPA tone on tone i brunt och blått ^

Tycker du det är viktigt med märkesgrejer eller köper du schabrak o.s.v från hööks åså oxå?
Svar: Ja jag köper även grejjer från hööks men oftast när jag verkligen hittar något jag vill ha så är det "märkesgrejer".
Sen är oftast kvaliteten bättre på "märkesgrejer"

Vart har du köpt dina JW saker?
Svar: Utomlands och på mässor i Sverige.

Hur många hästar har du och vad heter dem?
Svar: Just nu har jag 3. Chaboukie, Lucky Red Swallow (2 årig B-ponny) och Half-Moon Princess (1-åring som blir C)
Innan hade jag även en B-Ponny (Mon Amie) och en C-ponny (Rebell) samt 2 låneponnyer Ekhagens Marengo "Edvin" och Ekhagens Adorable "Bella"

När du köper begagnade Schabrak, vilken sida köper du dom oftast på?
Svar: Mitt Orange Scapa och Blåa Pessoa är köpa på Hastnet.se

Hur gammal var du när du fick din första ponny?
Svar: Fyllde 10 år 5 dagar senare :P

Hur hittar du all utrustning?
Svar: jadu.. kollar runt :P

Sett att du köper grejer från Hööks som du rider i, använder du det på tävlingar oxå eller bara hemma?
Svar: Jag använder lite på tävlingar också, mitt röda broderade set är t.ex från Hööks. Dock dålig kvalitet och jätteblekt :(

Vilka klasser tävlar du med din ponny?
Svar: Har tävlat upp till LB hittils. Felfritt :)

Vilket är ditt Favoritmärke?
Svar: Kan inte bestämma mig mellan JW & Scapa ;] Men lätt Scapaschabraken! :D

Vilka bloggar följer du?
Svar: Kommer skriva dessa i ett enskilt inlägg nu till veckan med bildlänkar :)

Vartifrån får du inspiration:
Svar: Mig själv tycker jag. Jag vill (måste xD) gärna sticka ut från mängden. Jag verkligen älskar att synas lite extra. Inte nog med färglad och fin utrustning så har jag en fin ponny också enligt mig själv :)

Hur lång är du?
Svar: öhhh, typ mellan 167-170 eller ngt, vet inte riktigt :P

Hur gammal är du?
Svar: 16, fyllde den 18 Mars

Vad är dina starka/svaga sidor inom ridningen.
Svar: Är väldigtväldigt koncentrerad när jag rider, hör eller ser inte folk omkring mig. Fokuserar verkligen bara på mitt och har väldigt lätt att ta til mig instruktioner.
När jag blir osäker så blir jag lite grejjig i handen samt lägger jag ner mina händer när jag rider. Jag är även lite "höjdrädd" om man nu kan kalla det det, är mer rädd för att komma fel på ett hinder och då blir det svårare ju högre hindrerna blir.

När köpte nu Chaboukie?
Svar: I början av Oktober 2007

Vad är det högsta du har hoppat?
Svar: 120

Har du hoppat fälttävlan?
Svar: Ja, jag har tränat fälttävlan för Margareta och Sara Algotsson på Udden. Dom tillhör ju den klubben så jag tog även fälttävlansmärke för dem.

Vart har du köpt dina stigbyglar?
Svar: Har sprayat dom själv :P

Vad har du för utrustning när du tävlar?
Svar: Har lagt ut bilder flera gånger. Kolla runt lite bland kategorierna så hittar du nog snart bilder :)

Vart får du dina hinder ifrån?
Svar: Vi har köpt, lite begagnat härochvar :P

Vart har du köpt dina Scapa Schabrak?
Svar: Det oranga är köpt begagnat och det Gröna köpte jag utomlands på utförsäljning :P

Säljer du bloggdesigner?
Svar: Eftersom det är fler som börjat undra över detta så kanske jag ska börja göra det ?

Hur förbereder du dagen innan tävling?
Svar: Chaboukie skrittas ut ordentligt så att han verkligen får bort allt "skit" från musklerna. Sen tvättar jag honom, knoppar gör jag samma morgon som tävlinge, smörjer mina saker och fixar allt och packar.

Vad gör du när din ponny har vila?
Svar: Oftast vilar han helt. Går ut i hagen från typ 8-16/17 sen in i boxen. För när han vilar brukar jag göra andra saker :P

Vilka hemsidor tycker du är bäst när man letar häst?
Svar: Vet inte, har inte letat häst innan typ x] Har bara hittat alla av en slump :P Men hastnet.se är ett förslag

Vad är ditt råd till en som ska ge sig ut på tävlingsbanorna?
Svar: Om du är nervös så ska du försöka att tänka på andra saker så du inte känner nervositeten. Kvällen innan tävlingen kan du blunda och tänka en bana framför dig och att du nollar och att det går jättebra. Tänk på hur du vill att det ska bli, då är det större chans att det blir så ;]
Annars är det väl att du verkligen memorerar banan, håller koll på tider, skrittar fram och av ordentligt å sånt vanligt :)

Hur mycket kostar det att ha häst under ett år ungefär med foder, plats, strö o.s.v?
Svar: Vet faktiskt inte, är inte så insatt :P

Vad är det för Ras på dina hästar?
Svar: Chaboukie är en korsning. Jag skulle gissa på att han har Paint, Arab och welsh i sig iaf. Sen kanske något halvblodsliknande också? :P
"Svalan" och "Fiffi" är båda Svenska Ridponnyer. Med en Welsh som mamma
Vilken nosgrimma rider du helst på, vilken är bäst & varför?
Svar: jadu, märker inte större skillnad :P Men min ena nosgrimma är lite stor och hamnar snett för jag måste göra mer hål i den :P

Har du någonsin varit osäker på ditt köp av Chaboukie?
Svar: Nej tror inte det. Det var mamma som köpte honom, jag hade egentligen inte så mycket att säga. Alltid spännande med nya hästar och jag lämnar över den biten till henne för hon vet vad hon sysslar med. Och det visade ju sig vara ett väldigt lyckat köp då vi bara sett honom på några bilder.

Hur hög är Chaboukie?
Svar: 146.0

När ska ni börja rida in Svalan, Är hon van vid sadling och träns?
Svar: I höst börjar jag väl med sadel och lite sånt. Hon har blivit tränsad några gånger.

Rider din pojkvän?
Svar: Nej :P Men hans syster/systrar gör :P

Vad är det bästa du och Chaboukie varit med om?
Svar: Jag vet inte riktigt. Men det är en underbar känsla varje gång efter målgång, varesig jag har nollat eller inte så brukar Chaboukie "småbocka" lite och är hur söt som helst. Man blir så himla glad för han visar verkligen att han tycker detta är riktigt kul. Ska se om jag hittar en film på det ngngång :P Eller kan filma det.

Tävlar du i dressyr?
Svar: Nej, tycker det är ganska tråkigt xD

Har du din häst hemma?
Svar: Nej, ca 1 mil hemifrån. Men ca 2 km från där jag går av bussen varje dag efter skolan :P

Vart köpte du dina gröna benskydd?
Svar: KÖpte dom på Hööks för länge sen :P

Vart köper du alla dina fina kavajer?
Svar: Den svarta och den bruna är begagnade, den röda är köpt på City Gross, dom har ett hästsortiment här i kalmar :P Men finns även på hästsidor på internet. T.ex Tahorseware.se

Varför rider du med väst hela tiden?
Svar: 1. Jag måste för min mamma
2. Jag tycker det är fint och den gör mig inget besvär :P
3. Chaboukie kan ju få ngt dampryck när han blir rädd och då ligger man kanske i sanden så varför inte vara på den säkra sidan ? Har ju hänt innan menar jag ;]

Varför rider du med magplatta hela tiden?
Svar: Det har bara blivit så x] Vet inte vart min sadelgjord är längre :P

Glider dina fötter också ut när du rider med säkerhetsstigbyglar?
Svar: Nej :P

Hur mycket betalar du själv på dina hästar, såsom utrustning åsånt.
Svar: Jag betalar den mesta utrustningen själv. Mamma köper lite småsaker som vi kommit överrens om att vi båda vill ha. Annars har jag köpt mina Tretorn, min JW hjälm, mina Schabrak, mina luvor, mina ridbyxor å sånt själv :P

Hur gick det på din allra första tävling?
Svar: Jadu x] Minns inte riktigt, men tror det var Åkerbo kombi med Mon Amie. Då kom jag 2:a i dressyren (LC) sen nollade jag LD&LC hoppningen :)

Finns det någon egenskap du saknar hos Chaboukie?
Svar: Nej :) Inte som jag kommer på just nu iaf ^ :P

Vet du om man får tävla dressyr i tretorn stövlar ?
Svar: Nej, har ingen aning. Kolla i TR, finns på ridsportförbundets hemsida.

Är du typ rik / bortskämd?
Svar: Nej, vad syftar du på ? :P

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0